Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

Jsem tady a v plné síle!..

By 18:00

Moji milí drazí, tak jsem se proklikala až k mému blogu a s velkou hrůzou zjistila, že můj poslední příspěvek je z roku 2014. Ne, že bych to nějak ve skrytu duše netušila, ale jak je to černé na bílém je to vždycky o chlup horší. Nicméně, jsem se rozhodla z mého hrnečku vymést všechny pavučiny, aby zase vařil a byl k užitku.

Proč jsem měla tak dlouhou pauzu je na dlouho, ale ve zkratce se věc má takto. Vzali mě na moji vysněnou školu a protože jsem hamoun a studuji dva obory. Nechci říkat, že nemám čas, ale asi budu muset, protože za celý ten rok jsem pendlovala mezi dvěmi městy, školou, tvořením a jinými aktivitami. Kéžby tak šel den natáhnout, jak bychom potřebovali. Jenže, to by zase přibylo workoholiků i ti občas na minutku potřebují zastavit, nadechnout se a hezky zase makat. A tak to je pořád.

Toto léto mám ale naprosto úžasné, plné netradičních zážitků, dobrodružných výprav a překrásných setkání..

Sbírala jsem pro Vás recepty, novoty a různé vychytávky. Budu Vám je sem postupně házet. Ne, neslibuji, že četnost mých příspěvků bude nějak markantní, ale určitě už blog nenechám v komatu!

Na rozjezd začneme pěkně "light". Jednoduchou recepturou na banánovou zmrzku a pak lehký tvaroh.

Jdeme na to? Dobráá..

Banánová zmrzlina s malinami

Suroviny: 
velmi zralé banány ( množství nechám na vás, čím víc tím líp!)
hrst malin
kokosová smetana ( já používám od Isoly Bio- mají ji v DM)

Velmi prosté. Banány nakrájíme na kolečka a dáme minimálně na 5 hodiny zmrazit, to samé uděláme s malinami. Poté banány i maliny vytáhneme, nasypeme do hlubší mísy, nalijeme kokosovou smetanu a mixujeme do hedvábně krémové konzistence. Snadné, rychlé, efektní a každý vegan  či alergik na kravské mléko vás za tohle bude milovat. Navíc jsem zmrzlinu testovala a chutnala i lidem, co si rádi pochutnávaji na zmrzlině klasické. Co víc si přát?

 Tento základní recept lze samozřejmě různě obměňovat, třeba borůvky a máta nebo rybíz třešně a trochu rumu, švestky a mák. Cokoliv vás napadne.




Tvaroh netvaroh

Maminka mi koupila četstvý kozí sýr. Jenže si nevšimla, že byl s medem a že ho tam naflákalifakt poctivou koňskou dávku. V takovém stavu jsem si ho na pečivo dát nemohla. Nebo možná mohla, ale zase tak vesele by se mi to nejedlo. Byl ho velký kus a co s ním, že? Naštěstí umím už vybruslit z takových situací a v hlavě se mi zrodil nápad. Udělám tvaroh.

Suroviny:
100 g přírodního kozího sýra a nebo bílého tofu
100 g mandlí zbavených slupek
sladidlo jaké používáte( med, agáve, datlový sirup- cokoliv)
bezlepkové sušenky ( vaše oblíbené nebo třeba domácí)
1 banán
1 meruňka
hrst borůvek

Mandle necháme namočené ve vodě přes noc. Ráno procedíme a pomixujeme do jemné pasty. Kozí sýr nebo tofu umixujeme s trochou pohankového mléka na kašičku, přidáme mandlovou pastu a promícháme, případně dle potřeby ještě doředíme. Na dno misky poskládáme sušenky, na to banán, naplácáme nahoru krém a dozdobíme.

Tímto krémem se dají zdobit i cupcakes, dorty nebo třeba lívance.  Nebo se vykašlete na zdobení, sedněte si k míse se lžící a dlabejte.





Co říci závěrem? U mě je to prostě dobrý a doufám, že u vás minimálně taky tak. Přeji krásný zbytek léta a hodně dobrého jídla k tomu!

Adios.Vaše Nel


You Might Also Like

0 komentářů