Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

Pečená dýně tančí s lilkem

By 13:00


Dnešním dnem končí všem dětem školou povinným a středoškolským studentům letní flákarna a začíná zase režim a spoustu práce. Sama jsem ráno míjela mnoho tváří. Hned mi bylo jasné, že ty nadšené a zvědavé tvářičky jsou malý prvnáčci a stejně tak jasné mi bylo, že ironicky křenící se pubescenti se asi hrnou na střední školy a gymply. Všem Vám školákům, přeji ať je pro vás tento školní rok plný dobrodružství, zábavy, legrace a taky trochu toho učení. Neznepříjemňujte si to. Škola, vlastně naní tak špatná. A nezapomeňte! S úsměvem jde všechno líp.

Protože já už mám toto všechno za sebou a jsem vysokoškolák, nastupuji až ke konci září. Mám tedy ještě fůru času vařit a fotit. Dneska jsem si připravila pečenou dýni a křupavý lilek.Velmi prosté a chutné jídlo, které mi prostě připomene, že léto pomalinku končí.


Suroviny:

menší dýně Hokaido
1 střední lilek
koření dle libosti ( já použila bazalku, česnek, římský kmín)
jemně mletá mořská sůl
5 lžic cizrnové mouky
100 ml olivového oleje

Troubu předehřejeme na 200 stupňů. Dva plechy vysteleme pečícím papírem. Dýni dobře omyjeme, rozpůlíme, vydlabeme zrníčka.Hokaido( pokud ji pečlivě umyjete) není třeba loupat. Nakrájíme na větší měsíčky. Vložíme do mísy pokapeme olivovým olejem,posypeme kořením a na kousky nakrájeným česnekem a solí. Dáme péct.

Mezitím si připravíme lilek. Nakrájíme ho na silnější kolečka, posolíme a necháme " vypotit". Díky tomuto procesu se nám nestane, že by byl lilek nepříjemně hořký. Po 10 minutách propláchneme  kolečka lilku a vysušíme. Připravíme si marinádu. Do olivového oleje nasypeme cizrnovou mouku, česnek, kmín a sůl. Promícháme- vznikne nám hustší těstíčko. V tom obalíme lílek. Poklademe na pečící papír.Dýni pečeme cca 40 minut pozvolna. Lilek 25 minut, dokud není měkký a zlatavý.

Podáváme s rýži natural ( uvaříme klasicky jako bílou) a uzeným tempehem.





Nesmutněte, že nám podzim klepe na vrátka. Přichází s ním opojná směsice vůní, koření a dobrot!

Mějte radost z každého dne, i toho školního!

Nel


You Might Also Like

0 komentářů