Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

Hokkaidó čarování

By 19:34



... Musím se přiznat, nikdy jsem s dýní nebyla kamarádka. Vlastně jsme neměly žádný food " vztah". Možná to bylo díky mé první zkušenosti s ní. Měla jsem ji pečenou a chutnala jako sešlapaná podrážka.. A to musíte uznat, nezní vůbec lákavě. Netuším, kdy nastal ten pověstný zlom. Zkrátka jsem se rozhodla podrážkovou chuť překonat a dát téhle oranžové krásce ještě šanci. Koupila jsem si pro jistotu menší kousek a pustila se do vaření. Nakonec to nebyl až tak malý kousek, jak jsem si původně myslela. Uvařila jsem z ní polévku a co mi zbylo hezky schovala do muffinů. O recepty e s vámi ráda podělím. Stále si na chuť dýně zvykám, ale už je pro mě daleko příjemnejší, lahodnější. A o poznání lepší gurmánský zážitek. Vám radím, zkuste taky experimentovat. Blížící se podzim k tomu přímo vybízí!:)


Dýňovo-mrkvový krém

1/2 menší dýně hokkaidó( i se slupkou)
2 větší mrkve
1/2 žluté " máslové" cukety
1 šalotka
česnek, garam masala. mořská sůl
kokosová smetana
2 lžíce sezamového oleje

V hrnci rozpálíme dvě lžíce sezamového oleje. Přidáme najemno nasekanou šalotku, necháme zesklovatět. Přisypeme koření, nakrájený česnek, chvíli pražíme.Mezitím si pokrájíme zeleninu na kousky. Prudce osmažíme do zlatova. Poté podlijeme hrnkem vody. Vaříme do změknutí. Nakonec tyčovým mixérem rozmělníme do hladkého krému. Dochutíme kokosovou smetanou. Podáváme se slunečnicovými semínky, tofu tvarohem nebo přírodním kozím sýrem.





Muffiny s dýňovo-jablečným pyré



150 g rýžové mouky
100 g pohankové celozrné mouky
50 g pomletých vlašských ořechů
2 hrnky pyré z dýně, 3 jablek a 3 hrušek( uvařit dýni v rýžovém mléce, se skořicí a badyánem a potom pomixovat)
250 ml rýžového mléka
1 lžička mleté skořice
1 lžička mletého badyanu
1 lžička mletého badyánu
1 lžička bio sušené citronové kůry(Alnatura)
1 lžíce kypřícího prášku
1 lžička sody bikarbóny
pokrájené švestky
kousky hořké čokolády na ozdobu ( já měla s lískovými oříšky) 


Nejprve si připravíme pyré. Hrušky, jablka a dýni svaříme v rýžovém mléce s kořením. Podusíme doměkka.Pomixujeme. Kdo má rád, sladké může si libovolně dosladit. Mezitím si troubu předehřejeme na 200 stupňů. Do mísy nasypeme mouky, koření, citrónovou kůru,kypřící prášek i sodu. Jemně promícháme. Přidáme pokrájené švestky. Do umixovaného pyré nalijeme rýžové mléko. Promícháme a nalijeme do sypké směsi. Pečlivě zamícháme a nalijeme do formiček na muffiny. Dozdobíme posekanou čokoládou, případně ořechy. Pečeme, dokud nám hezky nevyběhnou. Já je pekla cca 30 minut.







 Nechala jsem se inspirovat tímto blogem-http://dewiibatwoman.blogspot.cz/2014/11/dynove-muffinky-s-coko-kousky.html.Pokud se zajímáte o veganské stravování a tento živnotní styl, tak určitě k této milé slečně zavítejte!:)

Já jsem z muffinů jednoznačně nadšená, nepotřebovala jsem ničím doslazovat. Jsou  malinko hutné, ale velmi vláčné. Věřím, že vás kombinace dýně a koření mile překvapí a probudí ve vás touhu dále experimentovat. Tak jako mě.

Dobrou dýňovou chuť!

Nel








You Might Also Like

0 komentářů