Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

(NE)jen makový koláč

By 11:38



... Od malinka miluju kouzelný svět pohádek. Do dnes mám ráda tu o makové panence. Vždycky se mi líbila její rudá, rozevlátá sukýnka a havraní vlasy. Sukni nosím jako dáma, ale vlasy mám rozevláté stejně.
Pokud i vy máte rádi kouzelné bytosti a příběhy, upečte si pohádkově dobrý makový koláč.
Recept je čistě rostlinného původu, takže pokud máte v okolí nějakého vegana, může si bez obav taky dát.
S mákem se dá různě experimentovat, krom úžasné chuti je taky extra zdravý.

Koláč:

200 g bezlepkové mouky( já dala pohankovou celozrnou,asi 3 lžíce rýžové mouky a zbytek rozemtelé vlašské oříšky)
100 g mletého máku
370 ml rýžového mléka( Alnatura)
2 PL kokosového oleje
1/2 sáčku bezlepkového vanilkového pudinku( amylon)
1 PL kypřícího prášku bez fosfátů
šťáva ze dvou citrónů a kůra( používám sušenou z Alnatury)
4 PL švestkového sirupu
špetka jemně mleté mořské soli
kokos

na dozdobení:
50 g kešu oříšků
vypeckované třešně nebo jiné ovoce
2 PL kokosovo-arašídového másla ( já mám domácí)

Do mísy nasypeme mouky, mák, pudink, prášek do pečiva a špetku soli. Pečlivě promícháme. Přidáme rýžové mléko, kokosový olej, citronovou šťávu, kůru a švetskový sirup. Zamícháme. Těsto má tekutější konzistenci. Pokud by tedy bylo husté, stačí naředit mlékem. Koláčovou formu vymažeme kokosovým olejem, vysypeme kokosem a těsto do formy nalijeme. Na těsto poklademe třešně, oříškové máslo a kousky kešu.Pečeme v troubě nahřáté na 180 stupňů cca 25 minut.




 Já si  koláč vychutnala v houpacím křesle, oblíbenou knížkou a hrnkem jasmínu. Vy si k němu třeba pusťte makovou panenku!:)

Na mák!  Vaše Nel


You Might Also Like

0 komentářů