Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

La portrobelo

By 11:57

... To bylo tak. Ráno jsem se vypravila na místní farmářské trhy. Pěkně zvesela s proutěným košíkem, jako Karkulka, když se vypravila za nemocnou babičkou. Můj plán zaznamenal menší trhliny v momentě, kdy jsem se rozpomenula, že lístek se seznamem jsem nechala doma. Dokonce jsem si vybavila i kde je. Osamoceě ležel vedle kapesníků na mém nočním stolku. Procházela jsem trhy, pestré řady zeleniny a ovoce mě vábily. Znám se a vím, že bych byla schopná utratit majlant. Proto jsem si v hlavě rychle vymýšlela, co budu dnes vařit. Zaujaly mě velké a masité portobelo žampiony. K tomu jsem si přikoupila cuketku, kapii a karotku. Ve vedlejším stánku jsem si přikopila kousek uzeneného tofu, hrst pekanových ořechů a slunečnice. Nakoupeno, mohla jsem se směle vypravit na byt a vařit. A vy můžete se mnou.

Plněný  portobelo žampion:

1 hlavička portobelo žampionu
1 menší bílá cibule
1 stroužel česneku
cuketa
1 karotka
kousek červené kapie
uzené tofu
1/3 skleničky instatní kukuřičné polenty
špetka římského kmínu, bazalka, sůl
kokosový olej

Zeleninu očistíme, nakrájíme na  malé kousky. Cibulku a česnek nasekáme najemno. Rozpálíme kokosový olej, cibuli a česnek na něm zvolna opékáme. Po chvilce přidáme římský kmín a bazalku. Koření se rozvoní a hezky obalí cibuli. Poté přidáme zeleninu a opékáme dozlatova. Nakonec přisypeme pokrájené uzené tofu. Polentu zalijeme trochou vody a vmícháme do směsi. Po chvilce zhoustne. Osolíme, popřípadě ještě dochutíme bylinkama.
Žampion vydlabeme, pokapeme kvalitním sezamovým olejem a naplníme. Posypeme pekanovými ořechy a slunečnicí.Troubu si předehřejeme na 160 stupňů. pečeme cca 25 minut.

Vydlabané vnitřky žampionů můžete použít třeba k večeři do rizota.
Já si k portobelu uvařila jasmínovou rýži smíchanou s neloupaným sezamem.Vy si můžete samozřejmě zvolit daleko kreativnější přílohu.






A co vy. Chodíte taky rádi na trhy? Já velice. Ráda se seznamuji osobně s lidmi, kteří s láskou pěstují. Taky si se zalíbením všechnu zeleninu, ovoce prohlídnu, někdy je možnost i ochutnat. Co více si přát. Pokud jste na žádný trh ještě nezavítali, určitě to zkuste, stojí to za to.

 Ps: Neodolala jsem a koupila si velký košík malin, borůvek a jahod!

Nel




You Might Also Like

0 komentářů