Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

Kouzelně vláčné muffiny

By 7:30


Miluju mák, opravdu. Dříve jsem ho nijak extra nevyhledávala, ale od té doby jsem si ho nasypala na rýžovou kaši se skořicí, jsem mu dočista propadla. Navíc je to pro mě symbol doznívajícího léta. Na mák jsem chodila s babičkou jako malá holka. Se šátkem na hlavě, abych nedostala úpal. Chodilo se časně ráno a s úderem zvonu na kostele se končilo.

Další věc, kterou zbožňuji jsou muffiny, ale to vy už jistě víte. Proto zakomponování máku do těchto malých rozkošných báboviček podobné nadšence jako jsem já vystřelá přímo do gastro nebe.

Muffiny:

180 g mletého máku
30 g mletého kokosu
200 ml vroucího kokosového mléka
1 jablko( nastrouhat nahrubo)
60 g rýžové mouky
2 PL arašídového másla
50 g sušených švestek
10 g datlí
1 lžíce prášku do pečiva
hrst ostružin
skořice
štáva z jednoho citrónu
čokoláda na dozdobení

Švestky i datle nasypeme do misky a zalijeme vodou,aby byly ponořené. Necháme přes noc nabobtnat. Druhý den z nich vymixujeme pastu. Pomletý mák i kokos zalijeme 200 ml vroucího kokosového mléka a hodinu necháme nasáknoout. Do této směsi přidáme pastu z datlí a švestek, citrónovou šťávu,mouku, nastrouhané jablko, lžičku skořice, ostružiny. Jemně promícháme.Nakonec  přidáme lžíci prášku do pečiva a lehce vmícháme. Mělo by vzniknout hutnější těsto. To lžící naneseme do formiček.  Nakonec můžeme posypat čokoládou. Pečeme při 180 stupních 30 minut.

Mně z této dávky vyšlo asi 11 středních muffinů.





Nejvíce mě překvapila jemnost a vláčnost. Určitě stojí za vyzkoušení. Pro mě je to jasný favorit na svačinky.
Inspirací pro mě byla tahle užasná stránka ještě mnohem úžasnější dámy- http://kucharkazesvatojanu.blogspot.cz/2014/12/makove-muffiny.html

Všechny chmury vezme na křídlech svých pták,
a když si k tomu vezmeš mák,
celý den pak veselý budeš, je to tak!
Vaše Nel

You Might Also Like

0 komentářů