Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

Čokoládové cupcakes s ovocnou omáčkou

By 23:18

Neznám snad nikoho, kdo by neměl rád čokoládu. U mě je problém ten, že nikdy neskončím u jednoho čtverečku, ale celé tabulky, je to zkrátka má vášeň. Objevila jsem úžasný recept na tyto dortíčky.
Jedná se o tzv. Wacky cake- tedy čokoládový dort, ale já zvolila mini dortíčky. Překvapivě se do korpusu nepřidávají vajíčka. K dortíkům jsem ještě připravila ovocnou omáčku.


Tak tady je recept.

Na dortíčky bude potřeba:

1 a půl hrnku bezlepkové mouky Jizerky
3 polévkové lžíce kakaa
1 lžička jedlé sody ( ale já použila kypřící prášek)
3/4 hrnku cukru ( můžete dát míň nebo víc, dle chuti)
1/3 lžičky soli
5 polévkových lžic oleje
1 lžička jablečného octa
1 lžička extraktu ( vanilkový, rumový.. dle libosti)- já použila lžičku rumového plus  vanilkový cukr
1 hrnek studené vody ( nebo sójového mléka)
čokoláda na kousky ( hořká Figaro)
hrst mandlí, pokrájené na kousky


Troubu si předehřejeme na 180 stupňů. Formu na muffiny, vymažte tukem, pokud máte silikonovopu už není potřeba vysypávat moukou. Do mísy přidejte mouku, kakao, kypřící prášek ( nebo sodu), cukr, sůl a dobře promíchejte vařečkou. Poté vytvořte tři otvory, do jednoho nalijte olej, do druhého ocet a do třetího extrakt. Nakonec zalijeme studenou vodou. Přidáme kousky čokolády a mandle. Mícháme tak dlouho, až nejsou v těstě hrudky. Vylijeme do formiček a dáme péct, cca 25 minut ( doba pečení záleží na typu trouby atd., je potřeba to hlídat a udělat test pomocí špejle).
Po upečení, necháme řádně vychladnout.

Mezitím si připravíme krém:

100 g margarínu ( Alsan)
 moučkový cukr

Krém je velmi jednoduchý. Margarín necháme chvíli povolit, poté ušleháme s cukrem. Dortíky ozdobíme, pomocí zdobícího sáčku.

Ovocná omáčka:

ovoce jakékoliv ( použila jsem třešně, a trochu borůvek)
vanilkový cukr

Ovoce dáme svařit do hrnce, jakmile začne pobublávat, přisypeme vanilkový cukr.Necháme chvíli vychladnout, pak už můžeme polévat dortíky.







You Might Also Like

0 komentářů