Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

Koláčky

By 23:54

Koláče mám neodmyslitelně spojeny s mojí babičkou, která je umí excelentně. A tak kdykoliv je pekla, trávila jsem s ní chvíle v kuchyni. Pomáhala jsem ji ráda. Aby se mi ukrátila chvíle, když se koláčky pekly, seděla jsem s mísou ( byla větší než já) zbylé drobenky a degustovala, tuhle baštu jsem prokládala sladkými švestkami, borůvkami a hody zakončila tvarohem. Z kuchyně jsem obvykle odcházela zapatlaná od všechn ingrediencí, ale šťastná.

Po " nájezdu" celiakie jsem se této dobroty na nějaou dobu musela vzdát. Na dobu, než se naučím péct s bezlepkové mouky. A ta doba nastala. Koláčky jsem zkoušela mnohokrát. Jedny se sypaly už jen při pohledu na ně, druhé byly tvrdé jako kus skály a třetí chutnaly jako rozšlápnutá podrážka. Tudy cesta zkrátka nevedla. Když jsem objevila recept, který vypadla víc než slibně, odhodlala jsem je znova zkusit.
A tentokrát risk byl opravdu zisk. Koláčky chutnaly výborně, jemně a neodolatelně. Tak jak si je pamatuji z mého dětství. Po 7 letech odpírání, zakousnout se do koláčku, považuji za velké vítězství.

Proto se o tento recept musím podělit i s Vámi!





Těsto:

250g bezlepkové mouky Jizerky (+ 1,5 lžíce pohankové mouky, ale memusí být)
50g rostlinného tuku (Alsan)
12,5 g droždí ( půlka z půlky)
43g cukru ( můžete přidat i vanilkový)
165 ml sójového mléka

 Do trochy mléka přidáme čajovou lžičku mletého cukru, droždí a necháme vzejít kvásek. Rozpustíme tuk, smícháme ho se zbytkem mléka ( necháme tuk trošinku zchladnout). V míse smícháme suché ingredience. Po trochám vmícháme kvásek a mléko s tukem. Vařečkou vypracujeme hladké těsto. Necháme cca 1 hodinu kynout.

Po nakynutí tvarujeme z těsta kuličky, malopu skleničkou vytoříme prohlubeň.
Naplníme. Přendáme na pečící papír  a pečeme při 180 stupních cca 25 minut.

Já použila následující kombinace:

vanilkový puding a borůvky
Uvaříme klasicky puding, jen yb měl být hustší, pak přidáme borůvky a drobenku.

marmeláda, povidla a švestky
Na koláčky dáme část marmelády ( já dala meruňkovou) nebo povidla a poklademe švestkami, posypeme skořicí, vanilkovým cukrem.

maková náplň a mandle
do umletého máku přidáme přepuštěný margarín a přidáme mletý cukr.Dozdobíme mandlemi.

Na koláčky můžete ale dát cokoliv jen chcete, jablka, meruňky, rozinky a tvaroh..

Přeji dobrou, sladkou chuť!











You Might Also Like

0 komentářů