Welcome to our website !

Hrnečku vař!

S vášní o jídle a pro jídlo..

Víkendové setkání aneb na kus řeči a koláče..

By 11:40

S kamarádkami se vídáme na můj vkus velmi zřídka, ale když už tak to vždy stojí za to!.. Jeden takový sejšn proběhl tuto sobotu. Mluvilo se hojně a jedno ještě více..
Já neposeděla chvíli na místě a poletovala jsem kolem. Teprve když vidím, že má můj host všeho dostatek a na tváři se mu zračí spokojený úsměv, usedá a jsem šťastná..

Tento víkend jsem připravovala následující recepty:

Panna cotta s pomerančovou kůrou a borůvkovou omáčkou:

400 ml rostlinné šlehačky
40 g moučkového cukru
kůra z bio pomeranče
plátková želatina ( 4 plátky, a nebo 2 lžičky mleté želatiny)



Šlehačku a moučkový cukr dáme do rendlíku, zahříváme na mírném plameni. Želatinu dáme do misky se dvěma lžícemi vody, chvíli necháme nabobtnat. Šlehačku přivedeme k varu. Přihodíme želatinu, pomerančovou kůru a mícháme rychle do rozpuštění. Poté odstavíme.

Já dala svařenou šlehačku do silikonových formiček na muffiny ( ty je potřeba zlehka potřít olejem).

Necháme minimálně 6 hodin v lednici tuhnout.

Omáčku připravujeme těsně před podáváním.
Můžete zvolit klidně jinou, jaká vás jen napadne.

Já povařila lehce borůvky s trochou vody, přidala jsem skořici, vanilkový cukr, skořici a zahustila 3 lžícemi vanilkového pudingu.




Třešňový koláč s mandlemi:

2 hrnky bezlepkové mouky Jizerka
70 g rostlinného tuku Alsan
krystalového cukru ( množství nechám vás- já dala od oka)
1 vajíčko

Korpus je vytvořen z tzv. drobenkového těsta. Všechny ingredience dáme do mísy a připravíme " drobenku" . Trochu si necháme stranou ( na závěrečné posypání koláče). Dortovou ( nebo koláčovou) formu vymažeme tukem, namačkáme tam těsto.

Mezitím si připravíme krém.

Do půl litra sójového mléka jsem nasypala 1 a půl sáčku vanilkového pudingu a vařila. Měl by být opravdu velmi hustý.
Krém potřeme na korpus. Na krém jsem ještě namazala moji domácí třešňovou marmeládu ( ta ale není nutná) naskládala třešně, které jsem pokapala rumovým aromatem, posypala vanilkovým cukrem, skořicí a trochou kůry z pomeranče a mandlovými lupínky. Pečeme při 180 stupních, do růžova.





Tento víkend se navíc i vydařilo počasí. Mohli jsme na chvíli odložit podzimní šedivé oblečení a chvilinku v sobě ještě hýčkat vzpomínky na léto..
A třeba i díky třešňovému koláči..

Už minule jsem psala, jakou mám babičku pěstitelku. Ta nás neustále zásobuje květinami. A jak je teplo, krásně nám vykvetly..:)


Ať jsou všechna setkání jenom šťastná!


You Might Also Like

4 komentářů